Een van belangrijkere onderdelen die gedurende de studie Small Business & Retail Management centraal heeft gestaan waren de projecten. De projecten heb ik individueel of in samenwerking met een andere student uitgevoerd bij verschillende opdrachtgevers en succesvol afgerond, namelijk:
- Marktonderzoek hoveniersbranche
- Dit marktonderzoek is in samenwerking met Jurriën Knook, ook student Small Business & Retail Management uitgevoerd, waarbij het doel van het project was om inzicht te verkrijgen in de hoveniersbranche in Winterswijk en omstreken en op basis van het onderzoek een advies formuleren, waardoor de opdrachtgever inzicht verkrijgt binnen de markt en op basis hiervan voor zichzelf kan concluderen of hij een eigen onderneming op wil starten.
- Klanttevrendenheidsonderzoek Cosmo Trucks
- Dit onderzoek heb ik alleen uitgevoerd, waarbij het doel van het project was, het in kaart brengen van de klanttevredenheid omtrent een nieuw after-sales systeem binnen de organisatie centraal heeft gestaan.
- Haalbaarheidsonderzoek concept "De VoetbalPaal"
- Dit onderzoek heb ik wederom alleen uitgevoerd en is een vervolg op het concept dat ik heb ontworpen bij de leerweg Business Modelling. Middels dit onderzoek is er onderzocht of het concept ook daadwerkelijk levensvatbaar gerealiseerd kan worden. Echter is er voor het doen van zo'n uitspraak een groter onderzoek nodig, waardoor ik me heb beperkt tot het in kaart brengen van de beweegredenen van de doelgroep en daaropvolgend een positionering.
- Subsidieonderzoek (Stichting) Technisch Werk Twente (STFN)
- Dit onderzoek heb ik in samenwerking met Romain Mulder, ook student Small Business & Retail Management uitgevoerd, waarbij het doel van het project: inzicht verkrijgen in de mogelijk toepasbare subsidie(s) voor een nieuw technisch project centraal heeft gestaan. Het uiteindelijk opgeleverde adviesrapport is door de opdrachtgever als zeer zeker bruikbaar gevonden en hij heeft dan ook aangegeven om de geadviseerde aspecten toe te passen.
Daarnaast is er gedurende de studie ook een leerweg de revue gepasseerd die in relatie staat met de projecten, namelijk strategieontwikkeling. De leerweg strategieontwikkeling bestond uit het schrijven van een adviesnota waarin men op basis van kleinschalig onderzoek, kansen en bedreigingen binnen een tijdsbestek van twee weken adviezen formuleert die de opdrachtgever kan toepassen om de op voorhand vastgestelde doelstellingen te realiseren.